Dag 5 Karon rustdag

25 juli 2017 - Karon, Thailand

Dag 5

Vandaag was weer een rustdag. We hadden plannen om naar een tempel te gaan in het centrum van Phuket. Maar eerst had ik om 11:00 een Thaise massage staan en Kick om 12:00. Ik kan je vertellen, het doet pijn! In Nederland blijft de masseur altijd naast je staan en vanuit daar masseert zij. In Thailand gaan ze gewoon op je zitten. Dat is best een rare gewaarwording als je hier niet op voor bereid bent. Onze masseur was een klein, tenger vrouwtje van ongeveer mijn lengte. Maar een ding weet ik wel, je moet geen ruzie met haar krijgen. Wat een ongelofelijke kracht zitten er in haar handen. Soms was ik bang dat mijn ribben de massage niet zouden overleven. Ook je billen en bekken worden gemasseerd ( uhmm ik had zonder happy endings besteld toch? ). Ook is er enige lenigheid verreist bij een Thaise massage, ze vouwt je helemaal dubbel, zodat je botten goed kunnen kraken. Nadat al de botten gekraakt zijn kreeg je nog een zachte massage in je nek met tijgerbalsem en een kopje rijsten thee voor de schrik.

Achteraf vond Kick deze massage lekkerder dan ik. Hij kwam zwaar ontspannen terug. Ik daarentegen iets minder, het is niet bepaald reuma proef. Aan het einde van de vakantie doen we nog een massage en dan neem ik een ontspanningsmassage, misschien beter! Maar de combinatie van de zware klim van gisteren en de heftige massage, maakte dat mijn lichaam nogal pijnlijk en beurs was. Ook Kick was vrij moe. Onze plannen werden gewijzigd. De aankomende dagen worden sowieso zwaar aangezien we morgen naar Bangkok vliegen en daarna een autoreis voor de boeg hebben van een aantal dagen. Om al deze redenen besloten wij vandaag rustig aan te rommelen. Kick had ondertussen de game room gevonden. Helaas was de pool tafel stuk maar we hebben wel lekker kunnen pingpongen ( de Nederlandse manier haha).

Vervolgens hebben wij een restaurant gezocht en lekker gegeten om uiteindelijk weer terug naar de kamer te gaan, onze route te bepalen voor de komende dagen en op tijd te slapen, morgen gaat de wekker weer om 05:00.

1. Tessa:
    26 juli 2017
    Haha ik heb stiekem moeten lachen om het massage verhaal

Grappig om te lezen dat Kick er ontspannen van werd. Ik voel me na zo'n zware massage namelijk ook altijd heerlijk ontspannen. Eindelijk het gevoel dat er echt iets gebeurd, heerlijk. Maar ik kan me voorstellen dat jij er met je lijf even flink van bij moet komen. Pas op voor jezelf hoor! Vaak voel je zelf het beste wat voor jou lijf werkt. Maar vaak maakt het wel heel veel los. Waarschijnlijk voel je het nog wel even.

Heel slim dat jullie een rustdagje hebben ingepland. Het is immers ook vakantie toch?

Veel succes met de vlucht naar Bangkok en de lange autorit! Superleuk dat je ons zo wat op de hoogte houdt

Xxx Tessa
  2. Opa en Oma.xxx:
    26 juli 2017
    Wat zullen jullie lenig thuiskomen, of is het gebroken.
  3. Hennie:
    Hi Selina en Kick. Weer een Thaise ervaring rijker
    Veel plezier morgen met de vlucht en dan op avontuur in Bangkok
  4. SIJA Tuk:
    26 juli 2017
    Spannend zn Massage ik kan veel vertellen over massages en lenig zijn of worden maar jij span de kroon Selina.hahaah En kick je ben een kei je ondergaat een kleine marteling en blijf ontspannen.Erg leuk om dit te lezen.
  5. Kim:
    27 juli 2017