Dag 12: Karon - Patong

1 augustus 2017 - Tambon Karon, Thailand

Dag 12

Wij hadden besloten dag 12 een beetje rustig aan te besteden. Dus toen wij wakker werden rond 9 uur hebben wij ontbeten en lekker een beetje rond gehangen in het hotel. Ook kregen wij onze tweede massage. Kick ging weer voor de Thaise marteling en ik ging dit keer voor een ontspanningsmassage. Deze beviel mij een stuk beter. Ook Kick kwam weer uitgerust en ontspannen terug.

Morgen willen we nog een excursie doen. Namelijk nogmaals quad rijden, dat was de vorige keer erg goed bevallen ( alleen nu door een ander gebied) naar Big Buddha, daar kijken we tenslotte vanuit het hotel tegen aan, Chalong tempel en twee musea's. Maar als je in Thailand een excursie wilt boeken moet je bijna verplicht mee doen aan dierenmishandeling. Het is bijna onmogelijk om een excursie te boeken zonder olifanten, slangen, tijgers of aapjes show. Dus wij zijn langs bijna alle bureaus in Karon geweest om te kijken of zij iets voor ons konden betekenen. Een wilde ons een excursie geven waarbij we dan maar een half uurtje in de bus moesten wachten zodat de groep naar de olifanten kon. Een tweede vond ons heel raar dat we niet gewoon gingen en vond het zelfs respectloos van ons en de derde snapte ons volkomen en heeft alles op alles gezet. In de excursie die we nu hebben zitten oorspronkelijk ook shows maar zij heeft geregeld dat we daar niet heen gaan. We gaan wel naar alle andere activiteiten alleen dan met een privé chauffeur. En dan krijgen we ook nog eens bijna 1000 bath ( €25) korting per persoon omdat we niet naar de show gaan. Wij waren dus ontzettend blij!!

Nadat wij nieuwe plannen hadden voor de volgende dag konden wij nu heerlijk ontspannen in het zwembad. Drijven is hier echt te gek. Je voelt het water en de warme lucht en boven je zie je palmbomen en een ( meestal) blauwe lucht. Je kan hier cocktails kopen in een Coco's noot. Dit vonden wij wel leuk. En deze was echt heerlijk!! Er zitten vele dranken in zoals Malibu, baileys en galliamo. Paradijselijker krijg je het niet snel denk ik.. aan het zwembad, tussen de palmbomen met een cocktail in een coco's noot. Heerlijk!!

Na een paar uur aan het zwembad gingen wij ons klaar maken voor een avond stappen in Patong. De stad van de prostitutie, ladyboys maar ook de clubs. Wij namen dit keer een TukTuk disco! Ik sommige TukTuks zitten boxen en heel veel lichten. Wij zagen deze vaak rijden en wilde er zelf graag inzitten. Maar wij vinden de andere vervoersmiddelen toch wat fijner. Meteen toen wij uit de taxi stapte kwamen er vrouwen op ons af met borden over pingpong shows. In eerste instantie dacht ik dat zij een massage zouden aanbieden, toeristen worden hier constant aangesproken dus ik zei simpel nee. Maar ze bleef achter ons aan lopen en bleef het vragen. Totdat ik pingpong hoorde en de sorry maar vieze plaatjes op het bordje zag. Toen zei ik met een beetje afschuw nee. Kick moest hierom erg lachen.

We liepen langs een grote shoppingmall en wilde hier wel even kijken maar aangezien we nogal honger hadden, wilde we eerst een hapje eten. De hal ging om 22:00 dicht dus dat gingen we niet meer halen. Misschien een andere keer? Uiteindelijk vonden wij een goed uitziend tentje en gingen op het terras zitten. Wij zaten recht tegenover een club waar Thaise meisjes half naakt aan het dansen waren.. of Nouja dansen... ze stonden een beetje en af en toe bogen ze een knietje. Het zag er niet naar uit dat ze er veel zin in hadden. Na het eten wilden wij toch de hoofdstraat verkennen. Ik heb een filmpje gemaakt van hoe vaak er mensen naar ons toe komen met bordjes met shows etc. ( tip: het geluid is door rare reden niet goed op gekomen dus dit kan beter uit). Elke sec kwamen er nieuwe mensen op je af rennen en hielde je staande voor deze shows. Ook stonden overal ladyboys en prostituees. Je mocht voor 100 bath een foto maken van de ladyboys. Het was dus een ware attractie. Wij stonden ervan verbaast dat dit nu zo leeft. Het is hier geen hoog seizoen en het is een dinsdagavond? Wat ook verbazend was dat meerdere mensen illegaal wiet en coke verkochten, alleen in dezelfde straat staan ook politieagenten prostituees in hun billen te knijpen. Wat wij ook niet begrepen is dat daar ongelofelijk veel jonge kinderen rond lopen. Ook westerlingen nemen hun kinderen hier mee naartoe. Ondanks dat deze straat nogal bizar was, wilde wij wat clubs in. De eerste club zag er luxe uit en het eerste drankje voor de vrouwen zou gratis zijn dus we gingen naar binnen. Op het personeel na, was er niemand te bekennen in deze grote club. We namen een drankje en toen stond de club ineens vol met verveelde prostituees. Omdat dit toch wat raar is dronken wij ons drankje op en verlieten de club. Verder in de straat was een tentje waar een live band aan het spelen was. Hier was een gezellige drukte aanwezig. De band speelde echt fantastisch. Hier zijn ook filmpjes van! Op een gegeven moment moesten we naar de wc en wilde naar binnen. Dit mocht niet, dit was een plek waar de prostituees hun mannen of vrouwen mee naar toe namen. Daarom liepen wij met een bewaker naar een andere club. Deze club zag er fantastisch uit. Het was ultra modern en luxe. We wilde hier wel even blijven. De muziek was goed dus wij deden een klein dansje totdat ik ineens heeeeel boos werd aangestaard door minimaal 10 prostituees. Ik voelde me hier niet prettig bij en wij verlieten de club. We wilde net weer weg gaan toen er een bewaker mij begon te betasten. Ik vond dit niet kunnen en sprak hem even flink toe om vervolgens toch wat aangeslagen te vertrekken. Deze hele ervaring was bijzonder maar zeker eenmalig! Het is een bizarre en misschien ook wat trieste wereld waar zij dagelijks in leven.

Wij wilde alle kanten van Thailand zien, dat is gelukt en ik kan met stip zeggen dat de natuur op een staat!! Omdat we niet met een rot gevoel weg wilde gaan, hebben wij een poolbar opgezocht en hier een paar potjes gespeeld. Op de terug weg naar de TukTuks zagen wij een massage salon. Hier namen wij een heerlijke voetmassage. Dit maakte toch weer heel wat goed. Uiteindelijk zochten wij een rit terug naar Karon. De beste vonden wij bij de scooter service. Twee mannen brachten ons terug achterop de scooter. Dit voelde heerlijk. De warme lucht door je haren en het onwijs mooie uitzicht. Eenmaal weer in het hotel doken wij lekker ons bedje in.