Dag 6: Bangkok

26 juli 2017 - Bangkok International Airport, Thailand

Dag 6 ; Bangkok

Vandaag is de dag dat we naar Bangkok vertrekken. 05:00 de wekker en 06:00 in de taxi! We hadden onze handbagage koffers gisteren al klaargezet dus we konden direct door. Om 07:00 kwamen we aan op de luchthaven van Phuket. Alles is zo anders in vergelijking met Nederland. Niet slechter, misschien zelfs wel sneller maar minder mooi en minder luxe. Als ontbijt hadden wij maar simpel een Subway broodje gehaald, die blijkbaar wel exact hetzelfde zijn als in Nederland. Om vervolgens met een volle maag de boarding pas te halen. We hadden perfecte plaatsen bij het raam en konden prachtige foto's en video's maken. Ook het opstijgen is gefilmd, deze zet ik ook online. Nog een klein uurtje slaap ingehaald in het vliegtuig en toen kwamen wij aan in Bangkok.

Na ongeveer 6 opdringerige taxi chauffeurs die ons iets wilde aansmeren, namen wij een bus! Deze bus zetten ons af in het centrum en vanuit daar konden we met de metro naar ons hotel. Aangekomen  op de juiste halte, met de naam Surasak stonden wij in een grote sloppenwijk. Raar maar geen probleem wij hadden immers een hotel met een zwembad op het dak. Extra Thaise sfeer kan nooit kwaad. Aan het einde van een vieze, lange en armoedige straat stond ons magische hotel. De voorkant zag er luxe uit, veel planten en een vijver met vissen! Ook het personeel was onwijs vriendelijk, we kregen telkens nieuwe banaantjes aangeboden! ( hier hebben ze veel mini banaantjes, erg grappig om te zien). Eenmaal ingecheckt konden wij eindelijk naar ons paradijselijke kamer. Maar deze illusie werd snel de grond in getrapt. Om te beginnen werden wij naar onze kamer begeleid door een bezweet mannetje die zijn oksel afveegde met onze schone handdoeken (?). De gangen zagen er spookachtig uit en eenmaal in de kamer werden wij wakker uit onze droom! Ik zal het kort samenvatten.  Er was duidelijk een meneer die de plaatsnaam iets te serieus had genomen en had zijn zure zak geleegd tegen de muur naast het bed ( vul zelf de rest maar in) daarnaast lag er urine in de lift, zaten er beestjes in het bed en was al het hout in de kamer verrot en beschimmeld. Kick kon hier de humor wel van in zien, ik iets minder. Maaaaar wij hadden nog steeds dat zwembad op het dak, dus doorgaan en kijken. Maar dit zwembad bleek een voetenbad, ook zat het toilet bij het zwembad onder de resten.

Met deze tegenslag zijn we toch met een lichte glimlach op weg gegaan naar Bangkok centrum. Om te beginnen naar een punt waar veel taxi's zijn om ons rond te brengen. Hier kwamen we uit bij een gigantisch duur winkelcentrum. Binnen stonden de duurste auto's en elektronische apparaten. Omdat we ook wat van de cultuur en stad wilde zien, besloten wij een tuktuk richting de tempels te nemen. Zo bedacht, zo niet gegaan..

Deze TukTuk meneer heeft ons keihard opgelicht. Hij heeft ons voor 300 bath (€7,70) een blok verder afgezet ( dit leek heel ver vanwege de files) wij vonden het behoorlijk raar dat het nog steeds een vieze wijk was en vroegen ons af of we wel goed zaten. Hij mommelde wat en reed weg. Toen ik aan een local vroeg waar op de kaart we waren, gaf hij een plaats aan doe nog geen drie straten verder was dan waar wij opgestapt waren. Nog steeds mijlenver van de tempels. Ook kregen wij de melding dat de tempels nu gesloten waren en ze morgen om 08:00 weer open zouden gaan. Het kwam er dus op neer dat wij al uren door Bangkok liepen en alleen nog maar drukke sloppenwijken en een winkelcentrum hadden gezien. Maar gelukkig zagen wij een skytower! Wij liepen er heen door een soort zwarte markt maar dan echt en eindigen in een onwijs duur hotel. Wij werden met de lift tot de 19e verdieping gebracht, als wij daar iets wilde drinken moesten wij nog een verdieping hoger. Om daar te komen moesten we 800 bath betalen (€ 20,45) en dan hadden we nog niks! Hier waren wij er beide helemaal klaar mee. Ondertussen was het etenstijd, nog niks was goed verlopen en we moesten zo ook nog terug naar een smerig hotel. Ons nieuwe plan was dus ook: een taxi nemen naar de dichtstbijzijnde MacDonals daar eten en vooral gebruik maken van de WiFi. Met het internet zouden wij een nieuw hotel boeken! Wij wilde na deze lange dag wel fatsoenlijk kunnen douche en slapen, zonder kakkerlakken en bed beestjes!!

Dit verliep goed, we vonden een mooi hotel. Onze buikjes zaten vol fastfood en wij gingen onwijs blij naar het vieze hotel. Ons humor sloeg volledig om toen wij wiste dat we niet hoefde te slapen in dat vieze hotel. Ook had deze taxi ons af gezet in een van de mooiere wijken van Bangkok en hier konden wij dus genieten van een beetje cultuur.

In het hotel hebben wij onze spullen gepakt en hebben wij uitgecheckt. Het personeel was onwijs vriendelijk en wilde ons een betere kamer aanbieden omdat ze het erg vonden dat we weg wilde gaan. Maar wij hadden onze keuze al gemaakt, we hebben haar vriendelijk bedankt en aangegeven dat we gewoon wilde betalen. Zij wilde dit niet, ook niet de helft dus we kwamen er kosteloos vanaf. Aangezien we al 12 km gelopen hadden namen wij een taxi naar ons nieuwe hotel! Deze was vele malen beter! Een schone kamer, lekker bed en een leuke wijk. Nu konden wij onze Bangkok ervaring toch nog wat mooier maken. Wij hebben onze spullen afgezet en zijn weer Bangkok in gegaan. In de straat waren veel barren en clubs. Ook eentje met een pooltafel dus dat is hem geworden. Wij keken onze ogen uit, overal liepen verschrikkelijk oude mannen met jonge hoertjes die hun als date meenamen voor de daad. Bizar om te zien. Na het poolen hebben we de rest van de straat verkend, we wilde nog naar een club maar deze zag er vrij prijzig uit dus gingen wij naar een barretje. Deze had een romantische sfeer en lekker drinken. Ik voeg een filmpje toe waarop dit te zien is. Uiteindelijk was onze dag aan zijn einde.01:00 waren wij in onze kamer, hebben wij genoten van een schone douche om vervolgens heerlijk en voldaan ik dromenland te zakken.

1. Tessa:
    27 juli 2017
    Wow jongens wat een avontuur! Wat een goeie zet om naar de mc donalds te gaan en daar iets nieuws te boeken en super dat jullie het hotel niet hoefden te betalen. Soms moet zo'n dag er even tussen zitten, alles wordt steeds maar slechter en slechter en als je dan denkt dat het niet erger kan wordt het nog net iets erger, maar daarna wordt het altijd weer beter en gaat alles weer goed. Ik ben er ook van overtuigd dat dat soort dingen gewoon even moeten gebeuren, zodat je daarna weer extra blij bent met wat je dan allemaal wel hebt. Ben weer benieuwd naar morgen! Hopen dat jullie een heerlijke dag hebben!

Xx Tessa
  2. Kim:
    He bah ... wat jammer! Gelukkig goede oplossingen gevonden!! Take care xx
  3. Opa en Oma.xxx:
    27 juli 2017
    Wat vervelend allemaal in Bangkok. Maar zo is het altijd al geweest. Wij zijn er 20jaar geleden geweest en toen was het ook al zo. Maar het is ook wel leuk dat je die kant van het leven ook eens ziet he,en je hebt mooie reisverhalen toch?
  4. Janette Broesen:
    29 juli 2017
    Wat een geweldige verhalen en wat een ervaringen ,zit alles met spanning te volgen.
    Lekker verder genieten.