Dag 14: rustdag in Karon

4 augustus 2017 - Tambon Karon, Thailand

Dag 14:

Dat was het het dan. Dag 14 onze laatste volle dag. We willen optimaal genieten en voorrusten voor de terug reis. Dus we zijn optijd uit bed gegaan en hebben lekker aan het zwembad gezeten met een kokosnoot cocktail. Het zwembad was weer genieten. Het weer is hier momenteel nogal wisselvallig. Het ene moment brand de zon in je huid en het volgende moment is er een stortbui. In plaats van schuilen doken wij tijdens de stortbui in het zwembad. Wat is dit gaaf, overal vallen druppels om je heen en het water reageert daarop. Ook het drijven is lekker, onder je voel je warm zwembad water en boven je koude druppels. Echt heel gaaf.

Ook wilde wij nog een duik doen in de zee. Vandaag was hij nog woester dan eerder. Dit keer ging ik er tot mijn knieën in en toch greep hij me. Om eerlijk te zijn vind ik de zee hier een beetje eng. Ik ben niet zo groot en daarom heb ik moeilijk grip en vandaag had de stroming mij toch echt even beet. Gelukkig was het ondiep en kon ik daar met enige moeite weer uit komen. Ik ging nog minder diep staan en hier genoot ik van de zee. Kick daarentegen dartelde als een klein kind zo blij door de hoge golven heen en had nergens last van! Hij kon zelfs surfen op de golven. Het enige wat van mij surften op de golven was mijn bekinitopje. De hoge golf trok deze zo van mijn lijf. Daar stond ik dan.. in de zee. Gelukkig was daar een vriendelijke jongeman die mij met zijn ogen dicht mijn topje terug gaf. Gelukkig maar want als ik die topless moest gaan zoeken in een boeddhistisch land, was ik niet zo blij geweest.

Om goed het vliegtuig in te gaan hadden wij onze laatste massage geboekt. Kick had een Kokos ontspanningsmassage, hij vond hem heerlijk en heeft nog de hele avond heerlijk naar kokos geroken. Ik had een fruit scrub massage. Bij de eerste massage kreeg ik een raar pakje aan, bij de tweede massage topless en nu moest alles uit... bij een sauna in NL vind ik dat niet erg maar op een een of andere manier vond ik dit toch wat onprettig. ( ik ben allang blij dat dit de laatste massage is, aangezien we blijkbaar elke keer een stapje verder gaan). Buiten dit om, was het heerlijk!! Weer fris en fruitig.

Na de massage hebben de zonsondergang vanuit het zwembad bekeken. Wat gaan wij dit lekkere temperatuur en het heerlijke zwembad missen in NL. Ook hebben wij hier een balkon met zeezicht waar wij elke avond nog even na zitten. Hier zitten wij momenteel ook nog even heerlijk van te genieten.

We hebben vanavond nog even heerlijk gegeten in het hotel en een bijzonder ijsje gehaald. Ze gooien vloeistof op een bevroren plaat en maken hier ijs van ( zie video). Wij zijn door de zee terug naar het hotel gelopen en gaan zo onze koffers inpakken om weer richting NL te komen.

Tot snel!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan:
    3 augustus 2017
    Volgens mij hebben jullie een FANTASTISCHE vakantie gehad. Leuke verhalen en mooie foto's . Tot gauw in levende lijve ❤
  2. Johan:
    4 augustus 2017
    Leuk verslag over jullie vakantie heb er van genoten goede terug reis hoor jullie snel weer
  3. Selina Plompen:
    4 augustus 2017
    Er komt nog meer hoor! Nog twee verslagen staan op de planning haha ❤️ Ik vond het fijn om te horen dat jullie ervan genoten hebben
  4. Hennie:
    4 augustus 2017
    Wat een heerlijke afsluiting van een geweldige reis. Lekker nagenieten op de terugreis. Ik kijk uit naar de laatste verslagen en nog heel veel foto's :-).