Dag 2: Ho Chi Minh City

30 juli 2018 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Vandaag hebben we heerlijk uitgeslapen, maar liefst 13 uur! We hadden het blijkbaar nodig maar werden daardoor wel erg laat op de dag wakker. We wilde wel nog wat van onze dag maken dus besloten internet op te gaan om iets leuks te zoeken. We vonden een dierentuin met een botanische tuin. We namen een Grab (taxi) en gingen daarnaartoe.

De dierentuin leek wel verlaten, alles was vervallen en door de natuur overgenomen. Ook zagen sommige dierenhokken er vervallen uit waardoor de hele locatie een griezelig uiterlijk kreeg. Elke keer als er een rat of kat over de weg liep schrok kick in de angst dat het een ontsnapt gevaarlijk dier was. Ook lagen er in de dierentuin neppe dieren die soms erg echt leken die ons ook lieten schrikken (zie filmpje). Ik kan bijna niet omschrijven hoe anders de dierentuin was in vergelijking met NL. Je zou er met gemak een horrorfilm van kunnen opnemen en zelfs overdag is het eng genoeg. Er waren ontzettend veel prachtig mooie dieren. Helaas zagen ze er niet allemaal goed verzorgd uit; de hokken waren te klein en vies en de dieren zagen er uit alsof ze niet gelukkig waren. Dit gaf ons een dubbel gevoel over ons bezoek aan de dierentuin. Er was ook een orchideeën tuin en op de foto's zie je hoe vervallen deze is. Na ongeveer anderhalf uur door het park besloten we dat we wat wilde eten. We kregen gisteren het telefoonnummer van de mede eigenaar van ons appartement. Zij vertelde ons dat zij toerisme studeerde en wij haar mochten appen voor advies. Wij besloten hier gebruik van te maken en leuke plaatsten in HCMC te vragen. Zij raadde ons aan om naar Ben Thanh Streetfood market te gaan.

Wij pakte dus een nieuwe grab richting de foodmarket. Ken je de reclame's van Conimex? Dat Hermen den Blijker op een Aziatische markt staat en er een grote chaos met betrekking tot eten om hem gebeurd? Nou zo is dus de realiteit maar dan nog drukker. De sfeer was hier fantastisch, al wil je Azië mee maken dan moet je naar een Streetfood market. De geur, de mensen, de hitte, het rare maar o zo lekkere eten! Alles is te gek!! Wij keken beide onze ogen uit en wilde zoveel mogelijk proberen. Ook de prijzen zijn er goed! Wij hebben verschillende dingen geprobeerd; gerechten met varkensvlees op verschilde manieren bereid, echte Vietnamese loempia's ( vond ik overigens een stuk minder lekker) er zit garnaal in de echte en die smaak is vrij sterk. Ook hebben wij een apart soort drinken besteld. Voor het drinken hebben ze stokken suikerriet liggen, deze stokken duwen ze door een apparaat waardoor al het vocht eruit gehaald wordt. Ze mixen dit vocht met een fruitsmaak, in ons geval aardbei en dan heb je je drankje. Het was een bijzonder drankje, zelf ben ik er nog steeds niet over uit of ik dit nou lekker vond of niet. Ik wilde er een filmpje van maken maar was te laat dus als we het nogmaals tegen komen, dan houden jullie het filmpje tegoed. Naast al dit eten hadden we uiteraard ook een portie patat besteld. Ook van de markt heb ik een filmpje gemaakt maar deze is wel van slechte kwaliteit. Ik moet toch echt nog leren om een filmpje te maken zonder teveel te bewegen.. maar oefening baart kunst! Tijdens het eten leerde wij ook twee Engelse jongens kennen. We hebben zeker een uur gezellig met hun gepraat over onze reizen. Altijd leuk om ervaringen van anderen te horen! Na het eten hebben wij een klein rondje gelopen over een markt maar wij merkte dat we doelloos aan het rondlopen waren dus besloten onze appartement vrouw weer te appen voor een goede tip over een rooftopbar. Zij reageerde direct en wij vertrouwde op haar mening en ging op haar advies naar The view rooftopbar! Hier hebben wij met prachtig uitzicht, gezellige lampions en leuke muziek genoten van een drankje.

Opweg naar ons appartement waren wij nog getuige van iets moois! Er zijn redelijk veel dakloze op de straat en de restaurant brengen hun restjes aan het einde van de dag naar deze mensen toe. Ze komen op scooters aan en geven iedereen een zak met eten.

Weer aangekomen in het appartement hebben we onze backpack weer ingepakt voor onze reis naar Cambodja morgen. Vervolgens hebben we op het Engelse kanaal nog de film Split gekeken en gaan zo lekker slapen voor een nieuwe dag morgen!

Ik plaats de foto's en video's morgen op de site omdat het nu al vrij laat is hier (namelijk 2:30) en we nu echt moeten slapen.

Tot morgen lieve mensen! ❤️

1. SIJA Tuk:
    30 juli 2018
    Ey wereldreizigers wat een avontuur weer en wat bof je met z'n goede hulp voor goed advies. Goede reis morgen naar Combodja voor nu slaap lekker
  2. Jan:
    30 juli 2018
    Benieuwd naar de filmpjes en foto's. Plezier in Cambodja
  3. Janette Broesen:
    31 juli 2018
    woh wat een ervaringen
  4. Hennie:
    31 juli 2018
    Goed systeem die Grab. Prachtig hoe de restaurants hun restjes uitdelen aan de mensen.
    Die dierentuin ziet er inderdaad uit als een griezelfilm...
  5. Manuela meilink:
    7 augustus 2018
    wat een andere wereld is dat toch, heel bijzonder die dierentuin maar je ziet inderdaad dat ze niet gelukkig eruit zien, best wel zielig eigenlijk. die rooftop bar ziet er super uit dat wil ik ook wel in mijn tuin al die lantaarns, wat leuk :)