Dag 11 Krabi - Karon

31 juli 2017 - Tambon Karon, Thailand

Dag 11

Vandaag hadden wij om 09:00 de wekker staan voor een nieuwe, mooie dag. Wij wilden meteen even naar het ontbijt om onze knorrende magen te vullen. Bij de receptie kregen wij een bonnetje en het bleek dat het ontbijt niet in het hotel zelf was.. maar... misschien raden jullie het al!! In hetzelfde restaurantje waar ik gisteren mijn schoenzool had gegeten en waar onze was klaar zou zijn. Wat een toeval weer!! In de hoop dat het ontbijt beter zou zijn als het avondeten gingen wij er heen. Eenmaal binnen kregen wij gelijk onze was, wat een opluchting!! Alleen vervolgens zagen wij een medewerker lopen in het exact hetzelfde shirt als Kick.. mmm toch maar even de inhoud van de waszak checken. Deze ochtend zat vol met toevalligheden want de meneer had toevallig hetzelfde shirt. En wij hadden netjes alle kleding terug gekregen. Het ontbijt was hier ook niet lekker. We hadden een gebakken ei maar de bovenkant lag vol van dat slijmerige snot en de bacon was knetter hard gebakken. Ze hadden het denk ik beter bij een wasserette kunnen houden haha.

Vandaag had ik ook mijn eerste ongelukje. In ons hotel zat de trap vol met bochten waardoor de treden elke keer anders waren van breedte en lengte. Dit ging elke keer goed totdat ik met een slaperig hoofd naar beneden liep, ik miste een tree en viel.. gelukkig kon ik mezelf opvangen en kwam ik er met wat kleine schaafwondjes vanaf! Vervolgens pakte wij onze spullen in om weer uit te checken. Wij hadden vlakbij een tempel gespot dus wilde deze even mee nemen in onze planning. Hier aangekomen bleek deze niet heel bijzonder te zijn. Aangezien we ook niet naar binnen konden, zijn we weer snel weg gegaan. Net buiten de tempel zag ik het ergste dierenleed tot nu toe. Er lag een hond volledig onder het bloed in een hoekje. Ik was het eten vergeten dus wij haastte ons naar de auto om daar water en eten te halen voor dit arme beestje. Binnen 5 minuten was ik terug bij het hondje terwijl kick bij de auto bleef. Toen ik dichterbij kwam zag ik dat het hondje echt dichtbij de dood was. Hij had overal wonden, waarschijnlijk aangereden en had niet lang meer. Ik kon echt wel janken op dat moment. Ik legde eten vlakbij hem en goot water voor hem neer. Maar hij was bang voor mij en sloop weg toen er ook een andere hond aan kwam lopen. Ik vroeg een local of ik een dierenambulance kon bellen maar hij gaf aan dat dit geen zin had. Het andere hondje keek mij heel tevreden aan met de maaltijd en water en toch liep ik met pijn in mijn hart weer naar de auto. Want ergens achter mij liet ik een ziek hondje aan zijn lot over :(.

Toen ik verdrietig terug liep, lette ik niet goed op waardoor ik mijn tweede ongeluk van de dag had. In Thailand loopt de riolering onder de wegen door en daar zitten roosters overeen. Ik heb vrij smalle voeten en pas in principe tussen deze roosters door met mijn voet en dit gebeurde ook. Omdat dit maar net aan past, trok ik mijn voet open toen ik hem eruit haalde. Niet heel hygiënisch om je te verwonden. Gelukkig ging ik goed voorbereid op reis en had ik veel wond ontsmetting doekjes mee en zo kon ik het weer schoonmaken en een pleister op doen. Hopelijk houdt hier het ongeluk voor mij op!!

Onze twee stop was de Tiger Cave Tempel. Hoe erg de naam het ook doet vermoeden, er zijn geen tijgers! Heel veel jaren geleden wel maar omdat er op ze gejaagd wordt zijn ze er al 100e jaren niet meer. Wel zijn hier heel veel aapjes en hondjes te vinden. Op deze plek kun je ervoor kiezen ruim 1200 traptredes te lopen en dan kom je bovenop een berg met mooi uitzicht. In eerste instantie wilde wij dit doen maar omdat we de afgelopen dagen al veel hebben gedaan, besloten wij dit toch over te slaan. Wel kochten wij een paar zakjes apen voer en gingen richting de rotsen maar echt ontelbaar veel aapjes in te vinden zijn. Er kwamen dikke ( vaak de leiders) , dunne aapjes ( onderdanig) en aapjes met baby aapjes. We probeerden alle partijen goed eten te geven maar de hiërarchie onder de aapjes is goed terug te zien. Er kwam weer een bui over dus gingen wij bij de aapjes bij de rotsen staan zodat we een beetje droog stonden. Toen gebeurde mijn 3e en tevens gelukkig laatste ongeluk. Bovenons was een aap op een grote tak gaan staan en deze brak af. En toevallig kwam deze vol op mijn hoofd. Ik was even duizelig, heb een kleine bult maar weer kwam ik er goed vanaf! Dit keer kwamen de aapjes ook op onze schouders zitten. Dit was zeker de leukste groep aapjes tot nu toe!! Toen wij net weg wilde gaan kwamen er twee jonge meiden, zij hadden net boodschappen gedaan en droegen dit bij in een plastic tas. De apen rende er op af, pakte de tas af en scheurde al het eten open. Nu lag er overal chips en de dikste zat het meeste te eten, terwijl de kleine aapjes soms snel een chipje durfde te pakken. Een aapje was slim geweest en had snel een pak oreo koekjes gepakt en zat in zijn eentje het hele pakje op te eten in een boom.

Vervolgens gingen wij op zoek naar Railey Beach. Dit schijnt een prachtig strand te zijn maar dit konden we niet snel genoeg vinden. Om 18:00 moet de huur auto weer in Phuket zijn en we moeten nog 2 uur rijden. Omdat we dit strand niet konden vinden, gingen we naar Ao Nang. Ook een prachtig strand. Hier hebben wij geluncht en vervolgens namen wij onze laatste rit met onze auto! :(

De laatste rit ging goed. We hadden slecht weer maar we reden weer erg lekker. We gaan de auto missen! Totdat wij 9.2 km voor onze eindbestemming waren. Op dat moment klapte onze band!! Hoe verzin je het, we hebben ongeveer 1400 km gereden en nog geen 10 km voor het einde gebeurd het. En dat nog wel op de brug van het vaste land naar het eiland Phuket. We konden het welkoms bord zien. De reserveband hing onder de auto en we probeerde hem los te krijgen, dat was best een uitdaging en we hebben beide onder de auto gelegen om te kijken hoe we hem los konden krijgen. Uiteindelijk bedacht Kick dat hier misschien het laatste sleuteltje van de bos voor zou zijn. En dit was gelukkig zo!! Het was inmiddels 18:30 en ik zei tegen kick.. ik wil ons niet opjagen maar over een half uur is het donker. We stonden langs de snelweg in de Schemering met een lekke band. Niet echt ideaal. Kick was bezig met de band verwisselen, terwijl ik met zoveel mogelijk licht andere auto's aan het waarschuwen was. Uiteindelijk om 18:55 was de band vervangen. Toen moesten wij nog op zoek naar een benzine pomp. We moesten de auto vol weer inleveren. We tikte dit in op de TomTom en hij bracht ons braaf naar een aantal adressen. Maar deze "benzinepompen" stonden midden in een soort woonwijk en dat was gewoon een paal met alleen benzine. Na een tijdje zoeken vonden wij eindelijk een pomp met ook diesel! Nu was de auto vol en konden wij hem eindelijk inleveren!!

Ik neem de goeie recensie terug want de service van budgetcar was ditmaal niet goed. We kregen geen hulp en ze wilde dat we een extra dag zouden betalen omdat wij te laat waren. Ook hadden zij ons niet het juiste adres door gegeven waardoor wij lang moesten zoeken en uiteindelijk per ongeluk bij een kantoor aankwamen. Wel de verkeerde maar dat maakte voor ons niet meer uit. Wij waren er nu wel klaar mee. Uiteindelijk waren wij pas 20;00 op de juiste plaats. Hier namen wij onze taxi naar ons vaste hotel. Uiteindelijk kwamen wij 22:00 pas aan in onze eigen hotel in Karon. We hadden nog niks gegeten maar we waren gelukkig net op tijd. Je kan hier namelijk eten tot 22:30. Na het eten waren wij gebroken dus zijn we lekker gaan slapen!!

1. Tessa:
    2 augustus 2017
    Jeetje wat een verhalen weer jongens! Nu is het even klaar met alle pech en ongelukjes hoor!
  2. SIJA Tuk:
    2 augustus 2017
    Ik dacht al ga Selina een vakantie zonder ongelukjes beleven, al de reizen die wij samen gemaakt hebben zat ik wel bij een arts omdat mevrouw een ongelukje had. Kick heb je succes gewenst met deze dame ze heeft patent in vakanties. hahaahha. Maar weer een avontuur en ze is op wat schaafwonden bult nog heel, hou dit zo en kom goed terug naar huis. En ja dierenleed zie je veel in het buitenland vreselijk om te zien, weg kijken is niet mogelijk je kan helpen waar het gaat en weer loslaten hoe moeilijk dit ook is. Jullie genieten volop en halen eruit wat erin zit. doen jullie goed.liefs