Dag 3 rustdag Karon

23 juli 2017 - Tambon Karon, Thailand

Dag 3

Vandaag was een heerlijke rustdag. Vandaag was ook de mooiste dag wat betreft het weer volgens de voorspellingen. Volle zon en 30 graden! Geen wolkje aan de lucht. We wilde er vroeg uit om hier optimaal van te genieten.. dit plan verliep anders. Afgelopen nacht hadden wij het erg gezellig en lagen wij pas 2:00 in bed ( om gerekend 21:00 in NL dus nog steeds een prima tijd haha). Maar de volgende morgen was dit iets minder. Wij zaten braaf om 10:30 aan het ontbijt, alleen toen wij terug in de kamer waren en zagen dat ons bedje prachtig opgemaakt was door het kamermeisje, besloten wij nog 5 minuutjes te liggen. Deze 5 minuutjes werden erg lang en uiteindelijk werden wij rond 13:00 wakker. Aangezien het een rustdag is en we natuurlijk vakantie hebben is dit niet heel erg, maar wel zonde van het prachtige weer.

Gelijk toen we wakker waren zijn we het zwembad ingedoken en hebben genoten van het zonnetje. Rond 16:00 besloten we richting het strand te gaan om hier even te zwemmen. De volgende keer neem ik mijn telefoon mee voor foto's maar nu wilde we graag zwemmen dus leek het mij verstandiger om hem veilig in de kluis achter te laten. In verband met de sterke stroming en de hoge golven besloten we niet verder dan onze knieën de zee in de gaan. Dit was ook zeker niet nodig want de golven waren zo hoog dat ze gewoon alsnog over ons heen gingen. De grote golven waren zelfs twee keer mijn lengte, ruim 3 meter hoog! Ik heb nu zelfs een keer gehad dat de golf zo hoog was dat hij mij mee nam en rolde naar de kust. Best eng maar gelukkig was ik niet diep en dus goed in staat eruit de klimmen! Wel was het water tropisch warm en blauw, je kan de bodem gewoon zien. Dit maakte mij alleen wel wat panisch. Zoals de meeste weten ben ik niet echt een held wat de zee betreft. Al die kwallen, krabben, rare vissen, roggen en zelfs haaien geven mij niet het meest veilige gevoel. Kick probeerde mij telkens gerust te stellen dat er niks was en dat zij meer bang voor mij zouden zijn dan andersom. Telkens als er hoge golven kwamen kon je de vissen in de golf zien zwemmen, prachtig natuurlijk maar ik met al mijn shark week ervaringen was ik constant alles in de gaten aan het houden voor grote haaien. Tot op het moment dat Kick met mij mee keek in de golven, op dat moment zwom er een onwijs rare vis in de golf. Zijn lichaam was zeker 65 cm en zijn neus bestond uit een onwijs scherpe punt van ongeveer 15 cm. Ik raakte uiteraard zelf lichtelijk in paniek wetende dat die vis elk moment bij ons zou zijn maar ik heb Kick ook nog nooit zo hard het water uit zien lopen, hij was spontaan klaar met het badderen in de zee! Wij hebben nog even op het strand gelegen en de zonsondergang bewondert. De zon gaat hier namelijk tussen 18:30 - 19:00 onder.

De vorige twee avonden hebben we lekker in ons hotel avond gegeten. Namelijk goedkoop, lekker en onwijs vriendelijk personeel. Maar vandaag wilde wij ergens anders eten en besloten voor een druk straatje te gaan in Karon. Na lang zoeken, duistere massages aangeboden te krijgen en veel drukte, stank en chaos te hebben gezien vonden wij een eettentje die er schoon uit zag. We hadden honger dus stapte naar binnen en bestelde een pizza. Toen wij net ons laatste hapje naar binnen hadden en voldaan waren, kregen wij de schrik van ons leven. Naast ons tafel een half meter van onze voeten vandaan stond een levensgrote rat ons aan te kijken. Wij schrokken, de rat schrok en hij rende terug naar zijn verstopplek.... onder de koelkast met het eten erin, vanaf daar bleef hij mij aankijken. Gatverdamme! Onze magen draaide spontaan om en vervolgens schrokken we van elke aanraking. Wij zijn maar snel weg gegaan. Eenmaal bij de uitgang zagen wij ook overal kakkerlakken lopen. De riolering loopt hier onder de straten door en daarom stinkt het op de straten erg. Maar nu schoten er ook allemaal kakkerlakken voor ons langs. Wat een cultuurschock was dit!! Echt te vies voor worden, dit straatje was eenmalig.

Ook hebben wij medicijnen gevonden die de jeuk van de muggenbulten tegen gaan. De beten van de muggen zijn van een totaal andere orde dan in Nederland. De bulten worden twee keer zo dik en jeuken 8x zo erg. Maar deze medicatie helpt een beetje.

Ook hebben wij ons eerste conflict gehad.. nee niet met elkaar maar met onze hotelburen. Afgelopen nacht hebben kick en ik nog een drankje gedaan op ons eigen terras met een hapje en een drankje. We hebben uiteraard gewoon normaal gedaan en genoten. Toen wij vanmiddag in ons hotel kwamen hoorde wij van een vriendelijke receptioniste dat er een klacht over ons was gekomen van de buren vanwege geluidsoverlast. Je merkte dat de receptioniste het onprettig vond om dit tegen ons te zeggen. Normaal praat zij luid en duidelijk Engels en nu was ze nauwelijks te verstaan. Ik vond het persoonlijk erg vervelend dat de buren last hadden ervaren en wilde hiervoor mijn excuses aanbieden, ergens vond ik het ook onwijs jammer dat zij niet eerst naar ons zijn gekomen om dit aan te geven maar gelijk een melding hadden gemaakt. Dus ik besloot even naar hen toe te gaan. Ik gaf aan dat ik op de hoogte was van de klacht en ik het erg vervelend vond dat zij last hadden ervaren. Ik wilde graag weten wanneer en wat zij vervelend vonden zodat wij dit in de toekomst anders konden doen. De vrouwen waren duidelijk niet in staat om normaal een gesprek aan te gaan en begonnen meteen te schreeuwen en te wijzen. Zij vonden ons te jong om hier te zijn en dus te onvolwassen. Ze vroegen zelfs of wij geen ander hotel konden zoeken. Nogmaals het geluid van het verkeer op de straat is 10x harder dan de stemmen van mij en Kick.  Hun houding tegenover mij vond ik onterecht, ik kwam immers met een witte vlag en een sorry. Ik heb aangegeven dat ik hun reactie niet geheel terecht vind, dat wij niet wisten dat het gehorig was en dat zij dat tegen ons hadden moeten aangeven. Aangezien zij niet naar mij wilde luisteren maar al een vast oordeel hadden, besloot ik het gesprek te beëindigen. Het grappige is dat nu ik dit op het terras aan het schrijven ben en kick binnen zit zij weer boos naar buiten komt en tegen mij begint over het overlast, terwijl wij niet samen zitten en ik zo stil als maar kan ben. Toen zij mij alleen zag zitten, liep zij weer snel weg! Wij hoeven deze klacht dus niet heel serieus te nemen.

Morgen zijn wij van plan hier in de omgeving rond te kijken. Wij zijn onwijs blij dat we ook naar Bangkok gaan en met een auto terug rijden om ook andere delen van Thailand te zien. Alleen in Karon is redelijk veel maar om dit allemaal te zien ben je veel geld kwijt. Excursies zijn prijzig en de meeste kosten gaan naar de chauffeur die je overal naartoe brengt. Het is dus voordelig om alles zelf te regelen maar ook de taxi's zijn duur. En lopend is een beetje ver en warm! Een juiste geweest dus ik voeg nog wat foto's toe maar vandaag is geen vetpot. Wel heb ik zelf met de hand alle kleding gewassen in het bad. De wasmiddel koste zeker 0,13 cent!

1. SIJA Tuk:
    23 juli 2017
    Jullie noemen dit een rustig dagje hahaa monstervissen grote golven.Ratten kakkerlakken hmmmm En dan klacht van overlast.goed bezig samen. Ben weer benieuwd naar morgen ♥♥