De reis naar Karon

21 juli 2017 - Tambon Karon, Thailand

Van huis naar Düsseldorf

Na afscheid te hebben genomen van onze lieve katjes en het huis te hebben gepoetst waren wij klaar voor onze fantastische reis. Koffer dicht, deur op slot en gaan. Nouja gaan... eerst al die bagage puzzelen in de kleine fort ka van moeders. Gelukkig reden we later in een grotere auto van Henny. Na ongeveer 3 uurtjes rijden waren wij bij het hotel, die wel verschrikkelijk ver van het vliegveld was. Maar liefst drie minuten lopen via een loopbrug en je stond bij de incheckbalie, goed geboekt moeders!! Hier hebben wij met zijn vieren nog heerlijk rond gelopen, lekker gegeten en genoten van een drankje in de buitenlucht. Mama en Henny waren zo lief om ons nog even te laten slapen voor vertrek en kwamen rond 2 uur in de nacht weer terug in de kamer, want ja de bar was dicht :). Met zijn vieren hebben we genoten van de meest Hollandse muziek en zijn we in polonaise naar de incheckbalie gelopen. Nu ging het toch echt beginnen! Nogmaals bedankt Henny en mama voor het uitlenen van jullie bed, het vele uren rijden en vooral jullie gezelligheid!

Düsseldorf - Istanbul

Nu inchecken en gaan. Helaas zag ik er nogal verdacht uit waardoor ik gecontroleerd werd op drugs en moest me koffer open, mijn schoenen uit en werden mijn handen en kleding gecheckt met een speciaal spulletje. Kick zag er een stuk betrouwbaarder uit en liep overal zo door heen.  Nadat ze er achter waren dat ik toch wel een keurig meisje ben mochten we eindelijk naar het vliegtuig. Gelukkig hadden we optijd incheckt en hadden we een window Seat  !! Nou alles bleek minder waar. We zaten tegen de nooduitgang dus om naar buiten te lijken moest je de deur openen.. dit leek ons dan ook geen verstandig idee. Ook het eten was ontzettend vies dus we kozen ervoor deze 4 uurtjes te gebruiken om lekker te slapen.

Istanbul- Phuket

Geland op Istanbul! Waar het onwijs mooi weer is en ontzettend warm! Wij waren blij want we konden lekker twee uurtjes rustig aan doen en onze benen strekken. Het was ontzettend verwarrend en niemand wist waar we heen moesten. Na lang zoeken kregen we onze boarding pas en mochten we opnieuw door de controle. Weer mocht kick doorlopen en werd ik grondig onderzocht, dit keer ook zelfs me mond!! Straal ik drugs uit ?? Diegene die er juist zo op tegen is, wordt verdacht haha. Na deze check mochten we doorlopen. Hier hebben wij even heerlijk gekeken naar goedkope taxfree spullen totdat wij ( gelukkig) op het bord van vertrekkende vluchten keken... onze vlucht ging elke moment dicht!! Toen kwamen wij tot de ontdekking dat er een uur tijdsverschil is en onze tijden verkeerd stonden.  We hebben nog nooit zo snel gelopen over een vliegveld en we waren net aan op tijd... met wat boze gezichten van het personeel.

Istanbul- Karon

We zaten. Perfecte plek, veel ruimte, eigen tv en onbeperkt drinken! Hier hebben we genoten, ontspannen, spelletjes gespeeld en films gekeken die nog maar net uit zijn in de bioscoop. 8 uur later landen wij in Thailand. Waar wij vervolgens anderhalf uur moeten wachten voordat we door de paspoort controle konden. Uiteindelijk konden we onze koffers halen en onze transfers zoeken. Maar helaas... die waren al vertrokken... zonder ons! Na een hoop gevloek omdat we daar stonden met koffers.. zonder transfer .. in een vreemd land. Vonden wij een stel die een taxi wilde delen met ons naar Karon! Perfect dus! Na 60 minuten rijden waren wij eindelijk aan gekomen en konden wij even lekker uitrusten op bed! Welterusten

1. Hennie:
    21 juli 2017
    Heerlijk om mee te genieten van jullie avontuur! Leuke foto's . Veel plezier in dat prachtige land. SAWADI.
  2. SIJA Tuk:
    21 juli 2017
    Ey vakantiegangers jullie reis begon al vol avontuur zo te lezen.Wij hebben heel erg genoten om jullie weg te mogen brengen en ja dichterbij het vliegveld kon in geen hotel boeken helaas haha leuke foto's en kijk uit naar je volgende avontuur.liefs mama
  3. Hennie:
    22 juli 2017
    Zag net de video van het opstijgen. Onwijs gaaf, had ik nog nooit gezien.
  4. Selina Plompen:
    22 juli 2017
    Gaaf he! Je kan de gehele vlucht meekijken. Overdag is dat heel gaaf, we hadden weinig bevolking dus dan zie je het land en de bergen!
  5. SIJA Tuk:
    22 juli 2017
    Dat is wel heel gaaf dat je mee kan blijven kijken maak dan niet uit of je aan het raam zit.
  6. Selina Plompen:
    22 juli 2017
    Nee wij zaten beide niet vlakbij het raam! Je hebt allemaal een eigen tv en daarop heb je meerdere camera's. Zowel voor als onder het vliegtuig. Dus je kan alles goed volgen. We vlogen ook over de Himalaya gebergte en dit kon je prachtig zien op die camera. Als we op de terugweg weer zulk mooi beeld hebben maak ik daar ook wel even een filmpje van
  7. Kim:
    26 juli 2017
    Super leuk om te lezen.. het schatje dat totaal niet van drugs houdt is de pineut Haha!! Benieuwd naar de volgende dagen!!