Dag 1 Karon

21 juli 2017 - Tambon Karon, Thailand

Onze eerste dag in Karon

Goedemorgen! Nouja eigenlijk middag.. we hebben heerlijk wat uurtjes slaap ingehaald. Het plan was om een uurtje te slapen en verder mee te gaan in het tijdsverschil, op deze manier wilde wij de jetlag tegen gaan. Plan was leuk maar zo is het niet gegaan. De wekker die om 09:00 locale tijd afging is netjes uitgezet en we werden om 16:00 wakker... oeps! We hebben nu wel lekker wat slaap ingehaald, want ja 4 A 5 uurtjes slaap op 48 uur is ook niet echt veel.

Om onze eerste dag verder wel goed te besteden hebben we een duik genomen in het zwembad om wakker te worden. Vervolgens hebben wij het hotel ontdekt. Alles is aanwezig, zwembaden, spa, restaurant, fitness en een spelletjeshal ( Ookal moeten wij deze nog wel even vinden). Omdat we honger hadden besloten we om in het hotel een hapje te eten. Mijn menu koste in totaal 5,75 inclusief drinken. Kick had een iets duurder gerecht en een heerlijke cocktail, namelijk de Mai Tai!

Na het eten zijn wij Karon ingegaan. Aangezien de zee nog geen 500 meter van het hotel ligt, zijn wij hier heen gelopen. Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n krachtige, felle, ruige maar zo prachtige zee gezien. De golven waren gigantisch en aan het water wat het strand op kwam voelde je de kracht. Overal rende kleine krabbetjes over het strand die weer terug het water in wilde. De zee is hier trouwens warm. Een verkoelende duik in de zee is er niet echt. Na een pittige strandwandeling kwamen wij een groot monument tegen in de vorm van een draak. Om dit monument stonden 1000e geluksbeeldjes. Twee locale vrouwen hadden een handje vol wierook vast en waren tot dit beeld aan het bidden. Ik was nieuwsgierig naar de betekenis hiervan en wachtte tot de vrouwen klaar waren en vroeg naar de betekenis van het monument. Zij vertelde ons dat het monument bedoeld was om geluk te vragen aan Boeddha. Zij gaven ons beide een handjevol wierook stokjes ( die absoluut allemaal moeten branden!! Als er een uit staat, werkt het niet) vervolgens moesten wij zitten en in ons hoofd geluk vragen voor belangrijke dingen ( uiteraard heb ik ook geluk, gezondheid en veiligheid gevraagd voor het thuisfront). Volgens de vrouwen mocht je in elke taal bidden, Boeddha verstaat alles maar voornamelijk de dingen vanuit je hart. Na het bidden moest je de stokken in een pot zand steken en hem bedanken. Wat was dit een prachtige ervaring!

Na dit mooie ritueel zijn we de winkelstraatjes in gegaan. Hier kwamen wij bizarre viswinkels en restaurants tegen waar hele haaien, roggen en andere grote vissen gepresenteerd werden. Wij mochten de haai voelen en die huid is zo apart. Als je met de richting mee beweegt is hij glad en als je tegen de richting beweegt is het net schuurpapier, voelt zelfs een beetje pijnlijk!  Daarna werd mijn dierenhart gebroken aangezien er voor onze ogen een kreeft levend gekookt werd, verschrikkelijk! Om deze reden liepen wij snel door, een stukje verder werd er een aapje in mijn handen geduwd. Deze meneer wilde natuurlijk geld voor de foto vragen maar voordat hij dit deed kapte wij dit af ( oké voornamelijk Kick kapte dit af) het aapje mocht wel even blijven zitten van de meneer. Het is verschrikkelijk dat deze dieren moeten lijden voor leedvermaak. Maar nu hij toch vredig tegen mijn borst lag en mijn vingers vast hield besloot ik hem het kleine beetje liefde te geven want ik hem kon geven.

Vlak voor het hotel kwamen wij een 7/11 tegen. Hier kan je boodschappen doen en locale producten kopen voor een hele mooie prijs. In totaal hebben wij: muggenlotion, 1 fles water, 6 grote flessen bier, 2 flessen cola, twee zakken chips, twee broodjes, 1 pak appelsap en wat rare Thaise drankjes voor omgerekend €16. Met deze zware tassen zijn we terug gelopen naar het hotel. Hier konden we alles in onze eigen koelkast zetten!! Ja we hebben gewoon een mooie grote koelkast op de kamer!!

Tussen 20:00 en 22:00 is er happy our in de cocktail bar dus hier hebben we even genoten van een cocktail! Hier keken wij tussen de excursies en besloten wij er een te boeken voor morgen. Omdat wij weer om half 9 klaar moeten staan, zijn wij 22:30 weer naar onze kamer gegaan en hebben nog een drankje gedaan op het terras. Waaronder kick zijn eerste Chang biertje ( erg lekker) vervolgens douche, verslag schrijven en richting bed! Tot morgen

1. Monique Plompen:
    22 juli 2017
    Erg leuk schat. Heel leuk om jullie te volgen. Geniet maar lekker van jullie prachtige reis. Ik kijk uit naar je volgende verslag en foto's. Xx