Dag 9: Kao Sok

29 juli 2017 - Tambon Thong Chai, Thailand

Dag 9:

Vandaag werden wij gebroken wakker, de kakkerlakken hadden zich inmiddels weer op een donker plekje verstopt en het zonnetje probeerde ons donker huisje te vullen met licht door de kieren van de muren. We hebben ons aangekleed en zijn via een mooi pad naar de receptie gelopen om even te ontbijten. Wij konden zitten in een ander boomhutje die uit keek over een rivier. Op deze rivier waren mensen aan het kanoën en band glijden. Dit wilde wij ook graag doen dus wij besloten nog een nachtje in dit prachtige natuurgebied te slapen, alleen dan wel in een ander hotel!

Na het ontbijt gingen wij weer naar booking.com om een nieuw hotel te zoeken, met airco!! Al snel vonden wij een nieuw hotel en deze was ongeveer een halve km verderop. Wij pakte onze spullen en reden door. Eenmaal hier werden wij heeeeel aangenaam verrast. Het was prachtig. Lekker bed, mooie badkamer maar vooral het balkon... we hadden uitzicht op een groot natuurpark met voor ons een onwijs grote berg!! En alsof het nog niet mooi genoeg was stonden er ook twee leren lounge stoelen. We hebben hier even gezeten en genoten om vervolgens een paar excursies te boeken in de omgeving. Voor deze middag boekte wij kanoën door het meer waar wij eerst langs hadden gegeten. En voor morgenochtend boekte wij een jungle hike.

Om 16:00 zouden wij opgehaald worden voor het kanoën dus wij hadden nog wat tijd. Wij hoorde dat we vlakbij een monkey cave was waar vele aapjes rond lopen. De vorige keer vonden wij dat onwijs leuk dus hiermee wilde wij ons tijd vullen. We hebben meteen de gehele buurt verkend want we konden het niet vinden, toen we het uiteindelijk hadden gevonden bleek dat we er al 4a5 keer waren langs gereden. Hier hebben wij nootjes gekocht om aan de aapjes te kunnen voeren. Weer was dit een te gekke ervaring en ook kwamen hier weer veel mooie filmpjes en foto's bij kijken.

Nu was het tijd voor de kanoën tocht. We hadden een waterdichte tas voor onze spullen gekregen en we gingen ons bootje in. We zagen aapjes, slangen en kikkers voorbij komen. De rit duurde ongeveer 2 uurtjes, we gingen door de meest mooie natuurgebieden heen. Na 2 uur kwamen wij volledig doorweekt het bootje uit.. nee niet vanwege het varen of het ruwe water maar door een flinke moesson bui! We waren zeiknat geregend. Maar we stapten uit, klommen langs de brug omhoog en toen.... en toen stonden we langs een snelweg (?) uit de andere bootjes kwamen nog twee Nederlandse jongens van onze leeftijd en twee Duitsers. Niemand wist wat te bedoeling was maar gelukkig na 10 minuutjes werden wij opgehaald door een auto. Nu snel terug naar het hotel, douche en droge kleding aan trekken.

Nadat we weer schoon en droog waren wilde wij een hapje eten in het dorpje ( een straat) van Khao Sok. Helaas heb ik al een paar dagen last van mijn keel en verkouden. Na me eerst druk te hebben gemaakt of een verkeerde mug mij zou hebben geprikt zijn we naar de drogist gegaan om even wat wondermiddeltjes te halen. Zij heeft gelijk mijn keel onderzocht en volgens mij is alles helemaal goed. Alleen een klein koutje van elke keer nat zijn en een airco erop.

Vervolgens hebben we een hapje gegeten in een tentje dat vol zat met Nederlanders. Hier had Kick zijn eerste Thaise maaltijd.( ja we weten dat dat nogal laat is maaaar hier is lekker westers eten wat normaal in NL erg duur is, erg goedkoop). Na het eten zijn weer weer terug naar ons prachtige hotel gegaan waar op dat moment buiten onwijs veel vuurvliegjes rond vliegen. Dit is zo magisch. Je kijkt de donker tegemoet en opeens zijn daar allemaal kleine lichtjes. We wilde hier even vol van genieten en toen sloeg de natuur gruwelijk hard toe!! Een gekko die normaal ons een groot plezier doet door onze muggen op te eten, had het nu voorzien op de vuurvliegjes. Na een flinke jacht had hij er een te pakken en je zag het lichtje nog in zijn mond en later in zijn lichaam doven!! ( snik)

Na deze gruwelijke daad zijn we in ons bedje gedoken. De wekker staat weer vroeg voor de jungle hike

1. Hennie:
    30 juli 2017
    Hi Kick en Selina. Wat een geweldige avonturen! Jullie hebben prachtige dingen gezien en gedaan. Wat is de natuur ongelooflijk mooi hè Ja, zelfs de gekko díe vuurvliegjes eet. Gave auto trouwens
  2. SIJA Tuk:
    30 juli 2017
    Ey lieverds wat zien je mooie dingen en maken samen mooie herinneringen ik lees jullie reisverslag met veel plezier.En wat een mooie foto's zeg Kijk nu al weer uit naar je volgende verslag.