Dag 8 Ban Krut - Khao Sok

28 juli 2017 - Tambon Thong Chai, Thailand

Dag 8

Vanmorgen om half 9 ging de wekker weer af! We merken beide dat we drukke dagen hebben gehad want we komen steeds slechter ons bed uit! Nu onze zwemkleding aan en naar het ontbijt. Toen we het fruit en toast weer op hadden doken wij direct in het zwembad. Vanuit het zwembad had je uitzicht over de zee. Momenteel zitten we in Ban kruut en dit is minder toeristisch maar juist heerlijk rustig. We hebben even een half uurtje gedobberd en hebben daarna geprobeerd om ons hotel voor vanavond om te zetten. De autorit van gisteren was ons zwaar gevallen, het is toch best vermoeiend om veel te rijden in een vreemd land met andere regels en een andere baan. Na veel dure telefoontjes kwamen wij erachter dat het mogelijk is maar wel met veel gedoe. Om deze reden besloten wij toch vandaag weer de lange rit aan te gaan. De aankomende dagen kunnen we dan wat rustiger aan doen. Na dit hotel staat niks meer vast dus kunnen we op het moment zelf bepalen wat en waar we willen zijn. Ook zitten we nog maar een paar uur van ons vaste hotel vandaan. Maar voordat we terug naar Phuket gaan hebben we nog andere plannen. Maar eerst vandaag!

Na het zwemmen hebben we een klein rondje gelopen over het terrein en het strand! Vervolgens hebben we lekker gedoucht en onze spulletjes weer ingepakt om door te reizen. Omdat we vanaf het strand in de bergen allemaal grote Boeddha's en paleizen zagen staan besloten we wel nog een uurtje te nemen om de omgeving te verkennen. Dit was een juiste keuze!! We reden een stukje de bergen in en kwamen bij een reusachtige Boeddha. Vanuit dit beeld kon je ook de gehele kust zien. Vervolgens konden we een paar 100 traptreden lopen om bij een paleis te komen, ook dit was te gek! Ik moest een speciale rok aan om binnen te komen en zoals in elke tempel moet je je schoentjes buiten laten. We hebben het hele paleis verkend en bekeken, ook vanaf hier had je prachtig uitzicht. Overal zaten mensen te bidden met speciale geschenken. Ook kon je een balkon op om buiten te kijken. Daar zagen wij tussen de daken een moederkat met drie kleine kittens van amper 3 weken oud. Toen waren wij er beide klaar mee om niks te kunnen doen voor deze beestjes. Wij besloten om bij de eerste supermarkt waar we zouden komen wij ook honden en kattenvoer zouden halen om wat extra's voor de zwerfdieren te hebben. We kunnen niet veel doen maar dat wel!!

Aangezien we nog een lange autoweg voor de boeg hadden gingen we terug naar de auto om deze rit te starten. We reden door een onwijs grote palm plantage. Hele velden vol met alleen maar palmbomen en tussendoor zag je mensen met grote stokken de kokosnoten eruit slaan.

Uiteindelijk kwamen we bij een supermarkten waar we lekkere ( en hele vieze) spulletjes hebben gehaald. We nemen vaak iets onbekend mee om te proeven maar vaak is dit toch niet heel lekker. Vandaag was dat een tosti carbornada. Niet lekker en het stinkt enorm! Ook hadden wij zoals eerder gezegd een zak katten brokken en een zak honden brokken gehaald.

Later reden wij door een grote rubberplantage. Deze hebben wij vaker gezien en zelfs doorheen gereden met het quat rijden maar vandaag zagen wij weer een heleboel bomen met bakjes eraan om het sap uit de bomen op de vangen.

We wilden vandaag niet alleen over de grote wegen rijden dus soms namen wij een afslag voor de binnendoor paadjes. De afgelopen weken heeft het veel geregend in deze regio en dat was terug te zien. We reden langs dorpen die volledig overstroomt waren en ook de wegen waren een uitdaging. Wij hebben een video gemaakt die dit goed laat zien. Na al wat grote waterplassen kwamen we er bij een waarin in het midden een auto stond zoals die van ons en die man stond rustig zijn auto te wassen. Aangezien er twee auto's vast stonden in deze plas ( met vergelijkbare auto's) besloten wij om te keren en een andere route te kiezen.

Na weer een paar uur op de grote wegen namen wij weer een klein weggetje. Deze was slecht begaanbaar en we reden rechtstreeks een grote regenbui in. Overal in de weg zaten diepe kuilen en om ons heen was alleen maar jungle! We voelde ons echt Rangers!!! Nadat we ons ongeveer 20 minuten heel stoer voelde, kwamen wij weer aan op de hoofdweg.

Hier vonden wij een tankstation en gooide wij de auto weer vol! De prijzen zijn hier een stuk leuker dan in Nederland. Ook konden we hier even een een kopje koffie halen voor Kick en kon ik de zwerfhondjes voorzien van wat extra voeding. Ook wilde hij graag geaaid worden. Kick heeft een foto van mij en het hondje gemaakt, waarop duidelijk te zien is dat dit hondje op dit moment ultiem gelukkig is! Weer op de weg zagen wij ook iets bijzonders, er kwam een grote wagen vol fruit langs rijden en op deze wagen zaten allemaal apen mee te liften!  Dit zag er zo bizar en gezellig uit.

Wij hadden voor deze reis bedacht dat we alleen handbagage zouden meenemen. Dat betekend natuurlijk dat wij niet heel veel kleding mee konden nemen. Wij hadden bedacht dat we onderweg wel wat nieuwe kleding zouden kopen. Dit blijkt toch wat moeilijk te zijn dan van te voren gedacht. De shopping hallen die je tegenkomt zijn of onwijs duur of ze hebben alleen maatjes voor de allerkleinste / slankste. Ik moest ook een nieuwe BH kopen nou dat was toch wel een uitdaging. De vrouwen hebben hier gemiddeld Cup A!! Dus ik moest flink zoeken om er een te vinden. Ook broeken en shirts hebben wij beide niet kunnen vinden, dus we lopen er behoorlijk vies en doorgereisd bij! Ik liep zelfs in de broek van Kick omdat ik zelf niks schoons meer had. De komende dagen moeten dus of een wasmachine vinden of snel wat nieuws kopen. Omdat we lang hadden gezocht naar nieuwe kleding, was het alweer donker. We hadden nog twee uur voor de boeg tot ons hotel dus we moeten nog een flink stuk door het donker rijden. Ik moet toegeven dat het vandaag een stuk enger was dan gisteren, de weg was duidelijk minder goed. Toen ik reed stond er plotseling een paaltje midden op de snelweg!! Daarnaast fietsen er mensen op de vluchtstrook zonder ligt en komen scooters tegen de richting in. Op sommige punten steken mensen zelfs over!!! Aangezien er niet overal verlichting aanwezig was, reed dit erg onprettig. We hebben dan ook eerder gewisseld zodat we beide fit en alert bleven. Na deze ervaring gaan we proberen om niet meer in het donker te rijden. Hooguit kleine stukjes van een restaurant naar het hotel maar geen lange afstanden meer.

Om 23:00 zei de TomTom dat wij de bestemming hadden bereikt. We stonden bij een mooi huis midden in de jungle maar het zag er niet uit als een hotel. Het bleek later gewoon een woonhuis te zijn, de bewoonster en haar twee zoons keken heel verbaast naar ons en hebben ons vervolgens de juiste kant op gewezen. Een paar minuten later kwamen we dan ook aan op de juiste locatie.

De omgeving was meer dan prachtig, midden in de jungle en je hoort constant krekels, vogels en zelfs apen door de bomen slingeren. We kregen een eigen boomhuisje, wat er aan de buitenkant fantastisch uit zag ( zie foto's) maar aan de binnenkant was het toch even anders. Het was vrij kaal en over de vloer liepen kakkerlakken. Het zag er wel netjes uit, dus we negeerden ( zo goed mogelijk ) de kakkerlakken. We waren toch onwijs moe en wilde niet laat gaan slapen. We konden niet echt rustig zitten in onze kamer dus besloten wij even bij de receptie te zitten. Dit was absoluut geen straf, we kregen een lekker drankje en hoorde overal apen roepen en slingeren. Ook kwam het hondje van het hotel bij ons zitten. Ik had nog wat brokjes in mijn tas en deze gaf ik aan hem. Vanaf dat moment waren wij beste vriendjes.

Toen ons drankje op was gingen we naar ons hutje. De hond vond dat uiteraard ook een goed plan en liep met ons mee. Voor ons huisje besloot hij dat hij bij ons wilde slapen. Kick probeerde hem uit de kamer weg te krijgen maar hij wilde toch echt liever blijven. Hij had al snel door dat hij bij mij meer moest slijmen en ging helemaal tegen mijn benen liggen om te smeken. Gelukkig heb ik dan Kick die het nog kan overnemen. De hond buiten en de deur ging op de haak, toen werd duidelijk dat hij dit vaker had gedaan. Het koste hem geen enkele moeite om het slot te forceren en weer binnen te liggen. Uiteindelijk is het toch gelukt dat het hondje weer terug ging naar zijn eigen hutje.

Het was vrij warm in ons hutje en we hadden alleen een ventilator. Deze hadden we op het bed gericht zodat we toch wat verkoeling kregen. Het is hier namelijk in de nacht ook gewoon rond de 30 graden. Omdat het boomhuis gewoon open in de buitenlucht is, zitten er ongelofelijk veel muggen binnen die je niet buiten kan houden. Gelukkig sliepen we in een klamboe. We durfde beide niet op blote voeten rond te lopen aangezien de kakkerlakken over je voeten liepen dus alle kleding, slippers, telefoons etc. Lang bij ons in de klamboe. Toen gebeurde er even iets wat je doet beseffen dat je in de jungle zit, de stroom viel uit. Nergens was meer licht en het was onwijs donker. We probeerde te slapen maar je hoorden constant de kakkerlakken rond lopen en aangezien de stroom uit was hadden wij ook geen ventilator meer. Na lang wakker liggen en woelen zijn we toch in slaap gevallen totdat ik rond half 6 in de nacht onwijs harde klappen aan de buitenkant van het boomhuis hoorde. Om eerlijk te zijn raakte ik lichtelijk bang en dacht dat er allemaal apen naar binnen proberen te komen. Ik kroop dichter tegen Kick aan die inmiddels ook wakker was geworden. Na nog wat rare geluiden hoorde wij een bekend geluid. Het belletje van de hond, hij had het slot weer met geweld geforceerd en was weer binnen!! Nadat we de kakkerlakken weg jaagde met het licht stapte kick uit de klamboe en probeerde de hond weer buiten te krijgen, hij probeerde nu Kick te verleiden door op zijn rug te gaan liggen. Toen hij door kreeg dat hij echt weg moest, liep hij zelf weer weg ( om het waarschijnlijk bij de buren te proberen) het regende een beetje en de geluiden waren prachtig ook kwam de zon langzaam op en werd de kamer weer een beetje verlicht. Uiteindelijk zijn wij toch nog voor een paar uurtjes in slaap gevallen opweg naar de volgende dag.

De foto's en filmpjes laten zien hoe mooi deze plek is.

1. Opa en Oma.xxx:
    29 juli 2017
    Klik aub heel goed uit hoor,ik vind dit eigenlijk helemaal niks. We zien jullie graag weer gezond terug he. Héle dikke kussen ❤❤
  2. Selina Plompen:
    29 juli 2017
    Komt helemaal goed! We gaan vanaf nu ook alleen maar overdag rijden en dan is het gewoon goed te overzien ❤️
  3. Kim:
    30 juli 2017
    Klinkt spannend mop. Doe voorzichtig.. xxx