Dag 3&4 Phnom Penh

1 augustus 2018 - Phnom Penh, Cambodja

Dag 3 begon zwaar voor ons. Omdat we (uiteraard) weer veels te laat gingen slapen vannacht was onze wekker vanmorgen erg onaangenaam. We hadden het plan om een duik te nemen in het zwembad om wakker te worden maar helaas was deze gesloten dus dat hield op. Wel hebben we even heerlijk kunnen genieten van het uitzicht bij daglicht. Na het rustig wakker worden moesten we een beetje opschieten want.. WE GAAN NAAR CAMBODJA VANDAAG!!! Dus snel douche, backpack inpakken en met een grab richting het vliegveld. De grab kon ons in eerste instantie niet vinden waardoor we in tijdnood kwamen en er dus enige stress ontstond. Normaal moet je 3 uur van te voren inchecken en hiervoor waren wij zeker 30 min te laat. Gelukkig was dit geen enkel probleem en konden wij nog gewoon inchecken. Wij merken wel dat Vietnam een streng land is wat betreft binnenkomen en verlaten. Over ongeveer 6 dagen vliegen wij weer terug naar Vietnam en wij moesten ook die tickets laten zien omdat ze willen weten wat jij van plan bent in Vietnam! Nadat alles gecontroleerd en genoteerd was mochten we inchecken en door de douane. Na een lekker ontbijt stapte wij op het vliegtuig voor weer een nieuw avontuur.

Na een korte vlucht van 45 minuten kwamen wij aan in Cambodja. De laatste weken is het heel slecht weer geweest in Cambodja waardoor er vele gebieden overstroomt zijn. Vanuit het vliegtuig zag je dan ook dat landbouwgebieden onder water stonden. Eenmaal geland ging alles heel snel. Binnen 30 minuten hadden we onze visum geregeld, zijn we door de douane gegaan en hebben we onze tassen opgehaald. Dit tempo beviel ons wel! We hebben gelijk weer een simkaart geregeld en een grab besteld.

Afgelopen weekend waren er verkiezingen in Phnom Penh en vele mensen gaven aan dat de stad dan nogal grimmig kan zijn en er demonstraties gaande zijn. Er is nu dus iemand gekozen en wij hopen dat er nu weinig meer te merken is, we gaan het zien!

Aangekomen in het hotel keken wij onze ogen uit! Wat een pracht hotel we hebben een rooftopzwembad en deze is nog beter dat in onze dromen (zie filmpje) op en top blij gingen we ons klaar maken voor het avondeten. Ik had een pizza en kick een stuk vlees. Wij zaten aan een bar op 9 hoog en hier had je uitzicht op de gehele stad. Er zaten geen ramen voor dus je kok vanuit je kruk dus zo naar buiten kijken! Ook dit was weer adembenemend mooi.

Ongeveer een uur na het eten begon ik me onwijs ziek te voelen. Ik heb een hele slechte nacht gehad en bleek dus voedselvergiftiging te hebben. Ken je dat dat je Streetfood eet en je nergens last van hebt en je vervolgens een pizza eet en je doodziek wordt!

De volgende dag (dag 4) hebben we toch besloten om naar een dokter te gaan. Kick heeft alles voor me geregeld en goed voor me gezorgd en uiteindelijk zaten we dus in een tuktuk op weg naar een dokter. Hier bleek ik inderdaad voedselvergiftiging te hebben en hij heeft me een heel medicijn pakket meegegeven. Ik heb dag 4 eigenlijk alleen maar geslapen en kick heeft de stad een beetje verkend en lekker fruit voor mij gehaald. We zouden dag 4 naar de killing fields gaan maar dit is uiteraard niet gelukt. Ik hoop dat ik me morgen een stuk beter voel en wij hier alsnog naartoe kunnen gaan. In de avond hebben we ook een nachtbus naar Siem Reap, dus dan zou het fijn zijn om weer beter te zijn. Als je je zo voelt verlang je over het algemeen gewoon naar huis!

Lieve mensen ik hoop dat ik vanaf morgen weer leuke verhalen over Cambodja voor jullie heb! Voor nu Slaaplekker!

1. Jan:
    1 augustus 2018
    Hopelijk knap je snel op en kunnen jullie weer genieten van de reis
  2. Monique Plompen:
    1 augustus 2018
    Jeetje mop wat onzettend vervelend en dat van een piza😓 sterkte hopelijk slaan de medicijnen gauw aan. Beterschap.
  3. SIJA Tuk:
    1 augustus 2018
    Tja Selina op vakantie zonder dokter is een onmogelijke taak, kan zelf wel een blog schrijven🤔 maar lieve Selina was wel even schrikken toen ik het bericht kreeg en wat is kick een schat. Maar dat wist jij al heel lang. Hopelijk ben je vlug weer opgeknapt en kunnen jullie de reis hervatten en mooie dingen beleven. Ik kijk uit naar jullie volgende avontuur liefs voor jullie twee mama
  4. Hennie:
    1 augustus 2018
    Hoop dat je snel opknapt Selina en jullie samen weer kunnen genieten.
  5. Paula Bakker:
    1 augustus 2018
    Beterschap Selina en dat jullie maar heel veel moois mogen ontdekken!!
  6. Ingrid:
    2 augustus 2018
    Hopelijk blijft het bij deze keer. Toch hoor je het nog wel eens. Op straat gaat het goed en dan eet je eens een keer in een hotel en dan loop je een voedselvergiftiging op. Omloopsnelheid misschien?
  7. Roos:
    3 augustus 2018
    oh neeeeee. heel veel beterschap en dat je je weer snel goed voelt!
    Goed bezig Kick!
    Alleen nog maar street food eten ;) kusje
  8. Carolien:
    3 augustus 2018
    Jeetje Selina toch...wat vervelend. Ik hoop dat je inmiddels bent opgeknapt....
  9. Manuela meilink:
    7 augustus 2018
    nou werkelijk je verwacht het zeker eerder van steetfood da van een pizza !! je kan echt vreselijk ziek zijn van voedselvergiftiging daar moet je echt (voor zover dat kan natuurlijk want ik had die pizza waarschijnlijk ook gewoon genomen) voorzichtig mee zijn.