De terugreis

4 augustus 2017 - Alkmaar, Nederland

De terugreis.

Vandaag moeten we dan toch echt afscheid nemen van al het mooie wat Thailand ons geboden heeft. We hadden nog twee uur voordat onze transfer ons zou ophalen bij het hotel. Dus wij kozen ervoor om nog even een drankje te doen op ons terras met dit prachtige uitzicht. Alleen wij deden iets te lang over dit drankje waardoor wij met volle tempo onze koffers moesten inpakken. Elke keer trokken we weer een kast open en dachten... shit dat moet ook nog? Waar we op de heenweg nog veel ruimte in de koffer hadden, was deze nu prop vol ( terwijl we niet veel hebben gekocht?)

Uiteindelijk waren onze koffers ingepakt en renden wij naar de receptie om uit te checken. We hadden per ongeluk 2 glazen kapot laten vallen dus deze moeten zij nog betalen (100 bath) dus dat viel gelukkig reuze mee. Nu in de taxi en naar het vliegveld. Doei mooi hotel, doei prachtig zwembad maar vooral tot ziens prachtig Thailand!! Het was inmiddels 2:00 uur in de nacht locale tijd. We hadden besloten niet ervoor te slapen omdat het toch weinig zin zou hebben en we zitten zo 10 uur lang in een vliegtuig, dus tijd zat om te slapen.

Na onze laatste uurtje op de weg in Thailand, kwamen wij in de stromende regen aan op het vliegveld. We hadden nog onwijs veel drinken, aangezien onze koelkast nog vol stond. Onderweg hadden we dit proberen op te drinken maar het was te veel voor een uurtje. Je mag drinken natuurlijk niet mee nemen. Daarom besloten we dit uit te delen aan locals zodat zij er nog wat aan hadden. Na het inchecken ( wat trouwens onwijs goed geregeld is) hebben wij nog een klein rondje gelopen over het vliegveld en uiteindelijk rond 5;00 mochten we het toestel in. Er was nog een twijfel of we echt weg konden, want door de zware regenval leek de startbaan wel een zwembad. Maar uiteindelijk is dit toch gelukt.

We wilden wat proberen te slapen, kick dommelde gelijk in dromenland maar ik ben toch niet zo goed in slapen in voertuigen. Dus na ongeveer een uurtje was ik weer wakker. Ik denk dat ik bijna de enige naast het personeel in het vliegtuig die wakker was. Gelukkig hebben ze in luxe vliegtuigen voor lange vluchten persoonlijke tv'tjes met de nieuwste films, dus hier heb ik lekker wat filmpjes op gekeken. Na ongeveer 4 uurtjes kwam kick ook weer uit dromenland en hebben wij weer ( niet zo lekker) vliegtuig eten gegeten. Verder hebben we deze vlucht vooral besteed aan films kijken. Ik baalde nog wel een beetje want we zaten bij het raam en vlogen over de mooiste gebieden zoals woestijnen en de Himalaya gebergte maar elke keer al deed ik het raampje een stukje open om te kijken, keken vele mensen mij boos aan omdat ze wilde slapen en dit te veel licht gaf. Dus heb weinig gezien. Wel heb ik mooie foto's boven de woestijnen kunnen maken.

Na bijna 10 uur vliegen landen wij op Istanbul. Wij hadden geleerd van de heenweg en onze telefoons op locale tijd gezet. We hadden in totaal 3 uurtjes. Aangezien het vliegtuig eten niet heel lekker was, hebben wij hier nog een pizza gedeeld. Ook hier liepen wij wat vertraging op. We hebben bijna 1,5 uur stil gezeten in het vliegtuig totdat we eindelijk vertrokken. Ook hier hebben we ongeveer 30 minuutjes geslapen. Beide waren we dan ook wat prikkelbaarder en vooral erg moe.

Eenmaal aangekomen op Dusseldorf stond mijn lieve schoonvader klaar om ons het laatste stukje naar huis te brengen. Onderweg hebben wij nog heerlijk gegeten  en bijgekletst. Hij bracht ons gelijk door naar Schagen om daar onze katjes weer op te halen. Even voor 12en kwamen wij hier aan. Mama zou ons weer terug brengen naar Alkmaar met katten en bagage maar toen bleek dat de auto stuk was. Dus ANWB bellen en wachten. Gelukkig hadden Kick en ik genoeg te vertellen. Uiteindelijk bleek dat de auto naar de garage moest en we dus niet verder konden met deze auto. Gelukkig was daar Carolien die ons, mama, de katten en al de bagage naar huis wilde brengen. Ook wilde ze mama morgenochtend weer ophalen om naar de garage te kunnen. Top, super lief ❤️ nu snel naar huis en uiteindelijk was dit rond 2 uur. Zwaar vermoeid ( ruim 40 uur sinds dat wij voor het laatst ik bed lagen) kwamen wij thuis en doken wij ons eigen bedje weer in.

1. Opa en Oma.xxx:
    6 augustus 2017
    Weer thuis,jammer Maar aan alles komt een eind he. Maar je kunt nu wel op een geweldige reis terugkijken die je nooit zal vergeten. Dikke Opa en Oma